BIG DRAGON

Powoli rok szkolny dobiega końca. Pora więc na podsumowanie wspólnych działań projektowych...
Jesteśmy wdzięczni naszym partnerom za udaną współpracę i wspólne działania.


CZERWIEC
Żegnamy naszych partnerów z Grecji i Słowacji
Uczniowie z partnerskich szkół są starsi od drugoklasistów, przygotowali dość trudne ćwiczenie. Nasza Marysia poradziła sobie wspaniale...





Bardzo ciekawym doświadczeniem dla dzieci było spotkanie online z naszymi partnerami ze Słowacji. Dowiedzieliśmy się, że uczniowie uczą się w klasie integracyjnej. Z uwagą słuchaliśmy ich wypowiedzi. Języki słowacki i polski są podobne. Było bardzo zabawnie i miło. Mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś się spotkamy. To był nasz drugi wspólny projekt.

 













MAJ
Na dodatkowych zajęciach poznajemy program do tworzenia komiksów. W krótkim czasie powstały ciekawe prace, które zaprezentujemy naszym kolegom.



Wspólnie z kolegami z partnerskich szkół poznajemy kolejny program do nauki programowania: Scratch . W szkolnej klasopracowni komputerowej uczymy się tworzyć proste animacje, które udostępniamy we wspólnym Studio  https://scratch.mit.edu/studios/6029010/
Niektórzy uczniowie wykonują dodatkowe projekty w domu. Uczymy się komentować nasze prace i dokonywać remiksów.

MARZEC
Uczestniczymy w spotkaniu online z naszymi partnerami



Stajemy się autorami książeczki, którą zaprezentujemy naszym partnerom z projektu.

NASZE KLASOWE DZIEŁO

Book titled 'Święty Jerzy - bohater'Read this book made on StoryJumper
Wybraliśmy najciekawsze prace plastyczne spośród tych, które wykonaliśmy po zapoznaniu się z legendą o świętym Jerzym. Wykorzystamy je do utworzenia internetowej książeczki i komiksu. Utworzyliśmy plan wydarzeń i redagowaliśmy zdania do naszego klasowego opracowania.



Tworzymy proste animacje do programu Scratch:



LUTY
Wspólnie z partnerami wybraliśmy smoka, którego znamy wszyscy, a którego pokonał święty Jerzy. Czas teraz na zbieranie informacji i przygotowanie wspólnego opracowania. W klasie tworzyliśmy jedną ze scen do mitu o świętym Jerzy. Marysia świetnie pozowała do roli księżniczki, która miała stać się ofiarą okrutnego smoka.

Ćwiczymy:




STYCZEŃ

Poznajemy program Tynker, wykonujemy zadanie w programie i przechodzimy kolejne poziomy gry.


Rozwiązujemy zadania otrzymane od partnerów ze Słowacji.





Uczymy się zgodnej pracy w grupie, wykonujemy smoki, tak jak nasi partnerzy, wykorzystując surowce wtórne.

GRUDZIEŃ
Oglądamy filmy, zaproponowane przez zagranicznych rówieśników, których bohaterami są smoki: Falkor i Szczerbatek...


Uczniowskie prezentacje legendy o smoku wawelskim.




LISTOPAD
Poznajemy legendę o znanym polskim smoku oraz uczymy się tworzyć duszka w programie Scratch... W czasie dodatkowych zajęć tworzymy proste projekty ze smokiem wawelskim w aplikacji Scratch Junior na tablety.


Prezentacje ulubionych smoków:
Uczymy się dobierać odpowiednie określenia do maskotek. Rozpoznajemy bohaterów ulubionych bajek i filmów.


Zakończyliśmy głosowanie na wybór logo projektu. Gratulujemy kolegom ze Słowacji, bo to ich praca zdobyła najwięcej punktów.



 Zajęcia z ciekawą książką: Co warto przeczytać?

 

PAŹDZIERNIK

 Drugoklasiści uczą się tworzyć duszki w programie Scratch


Poznajemy program Pixel Art. i Scratch Junior


 
Poznajemy naszych partnerów projektu i przedstawiamy się




TWORZYMY GALERIĘ SMOKÓW






WRZESIEŃ

Rozpoczynamy współpracę w międzynarodowym projekcie eTwinning "Big Dragon"
Wszystkie działania, które wykonujemy można śledzić na bieżąco tutaj:
https://twinspace.etwinning.net/69041/home
Oto prezentacja naszej klasy, szkoły, miasta i kraju:

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

Nasza wspólna mapa:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz