W ramach międzynarodowego projektu eTwinning nawiązujemy współpracę ze szkołami w Grecji i Turcji. Nauczyciele wspólnie poszukują nowych rozwiązań i metod edukacyjnych w zakresie nauki STEM. Uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności związane z wykorzystywaniem robotów i nowej technologii. Trzecioklasiści, najmłodsi w grupie uczniów, będą uczyli się wspólnie z uczniami z klasy 5 i 6. Przez obserwację działań starszych kolegów będą tworzyli pierwsze gry i projekty oraz rozwijali swoją kreatywność i różnorodne zainteresowania.
Testujemy roboty i poznajemy zasady ortograficzne.
Dodatkowo tworzymy elektroniczne książeczki, w których prezentujemy partnerom polskie tradycje
Wrzesień
Nawiązujemy współpracę z nowymi partnerami. Planujemy wspólne zadania. Poznajemy zakres i tematykę zadań. Przygotowujemy klasową wizytówkę.
Październik
Wspólnie uczestniczymy w akcji Code Week 4All. Organizujemy wspólne działania związane z nauką kodowania.
Przygotowujemy lampiony na 1 listopada. Uczymy się planowania i zgodnej współpracy. Wykorzystujemy na zajęciach długopisy 3D
Listopad
Przygotowujemy logo projektu oraz uczestniczymy we wspólnym głosowaniu.
Uzupełniamy wspólną ankietę
Uczymy się współpracy w grupie. Łączymy umiejętności matematyczne z technicznymi. Budujemy klasowego robota
W ramach projektu gromadzimy informacje o zabytkach naszego miasta. Prezentujemy je w formie przestrzennej i tworząc rysunki.
Układamy program do piosenki o robotach.
Grudzień
Przygotowujemy się do świąt, samodzielnie wykonujemy świąteczne dekoracje i niespodzianki dla partnerów. Poznajemy zabawną aplikację. Uczymy się obróbki zdjęć
Testujemy roboty i poznajemy zasady ortograficzne.
Przygotowujemy niespodzianki dla naszych partnerów. Wykorzystujemy długopisy 3D, programujemy w Scratch, redagujemy życzenia świąteczne.
Organizujemy spotkanie klasowe połączone z przygotowaniem świątecznych pierników.
Styczeń
Organizujemy zabawy karnawałowe z programowaniem w tle
Programujemy ozoboty
Trzecioklasiści tworzą swoje pierwsze zadania matematyczne.
Luty
Dokonujemy remiksów projektów partnerów z Grecji. Uczymy się od starszych kolegów i współtworzymy opowiadanie o św. Mikołaju. W ramach współpracy udaje nam się ukończyć wspólne zadanie: historia podróży św. Mikołaja
Marzec
Tworzymy elektroniczne książeczki - dzienniki, w których opisujemy swoje przeżycia oraz naukę w czasie pandemii. Oto "Dziennik Karola" i Pamiętnik Jakuba
Poznajemy zabytki Grecji i mitologiczne postacie
Planujemy podróż do partnerskich krajów. Układamy kod strzałkowy najkrótszej trasy drogą lądową z Tarnobrzegu do Aten
Poznajemy środki transportu. Tworzymy swoje własne na podstawie instrukcji lub własnej wyobraźni
Kwiecień
Kwiecień
Dokonujemy remiksów projektów partnerów z Grecji.
To nasze wspólne Studio Scratch
W czasie pandemii poznajemy różne ciekawe programy i aplikacje, tańczymy, śpiewamy, tworzymy, programujemy
Maj
W dalszym ciągu uczymy się programować, korzystając z projektów starszych kolegów, dokonujemy remiksów ich prac. To przykładowe tłumaczenie Kuby i Huberta
Oto nasze wspólne studio Scratch
Najwięcej radości sprawia nam tworzenie atlasów podróży, w których zamieszczamy nasze propozycje. Planujemy podróż rodzinną, wykorzystujemy nabyte umiejętności...
Dzięki współpracy ze starszymi kolegami poznajemy zabytki Grecji:
Czerwiec
Powoli kończymy wspólny projekt. Zapraszamy do wspólnych działań naszych partnerów:
Nasza klasowa biblioteczka prezentuje się okazale. Są tam propozycje ciekawych książek, prezentacje sławnych Polaków i ciekawe miejsca do zwiedzenia w świecie.
Na zakończenie projektu dokonujemy prezentacji naszych prac rodzicom za pośrednictwem portalu społecznościowego FB. Wypełniamy też wspólną ankietę i wybieramy ulubione narzędzia w naszym projekcie.
Dziękujemy za współpracę i życzymy sobie udanych wakacji ...
Wojtek na zakończenie działań wykonał długopisem 3D mapę Europy :) BRAWO!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz