ORTOGRAFICZNA WYPRAWA

              Wszystkie informacje o naszym projekcie można znaleźć na specjalnie utworzonej stronie  Tam też wspólnie z nauczycielami udostępniamy ćwiczenia, z których uczniowie mogą korzystać w domu. 

7 września
Rozpoczynamy współpracę w krajowym projekcie eTwinning "Ortograficzna wyprawa".
W ubiegłym tygodniu poznawaliśmy plan naszego projektu i położenie miast partnerskich szkół.
Do zapamiętania pierwszych zasad ortograficznych posłuży nam ćwiczenie



10 września
Zaczynamy prace projektowe i poznajemy naszych partnerów. Wspólne wydarzenia online pomagają uczniom w przełamaniu bariery przed publicznymi wystąpieniami, ułatwiają rozwój kompetencji językowych.

Zapamiętanie wszystkich zasad pisowni wielką literą, to wyzwanie, któremu chętnie stawiamy czoła:

Pisanie listów to doskonała okazja na utrwalenie zasad pisowni zwrotów grzecznościowych i nie tylko... Miło nam było, kiedy otrzymaliśmy listy od kolegów ze Słupska i Warszawy.

W ubiegłym tygodniu pisaliśmy listy do partnerskich klas i oczywiście rozwiązywaliśmy wspólne zadania, które możemy ćwiczyć również w domu, bo na potrzeby projektu pojawiła się STRONA Z ĆWICZENIAMI Zapraszam do częstego zaglądania na stronę ;)




Do klasy napływają kolejne listy, a my poznajemy z nich naszych partnerów. Dowiedzieliśmy się, jakie zainteresowania mają rówieśnicy oraz co ciekawego można zwiedzić w Bodzanowie, Olsztynie, Słupsku, Rostarzewie, Piotrkowie Trybunalskim i w innych miastach.


Na zajęciach korzystamy z zadań udostępnionych na stronie naszego projektu. Interaktywne gry z wykorzystaniem tablicy interaktywnej uczniowie lubią najbardziej. Każde kolejne podejście do zadań gwarantuje lepsze zapamiętywanie zasad pisowni.

Wprawdzie już październik i uczestniczymy w Code Week, ale znajdujemy czas na naukę ortografii. Ostatnio tworzyliśmy w klasie prezentacje w Power Paint, w której umieszczaliśmy obrazki związane z poznanymi zasadami. Wcześniej testowaliśmy również program do tworzenia komiksów i dzięki temu mogły powstać ciekawe prezentacje. Dzisiaj sprawdzaliśmy prace rówieśników. Do prezentacji klasowej wybraliśmy najlepiej przygotowaną - Marysi :)



Po napisaniu listów przyszła pora na tworzenie komiksów. Tym razem bez użycia  TIK...


W ramach projektu uczymy się pisać opowiadanie, poznajemy jego poprawną budowę. Układamy w całość poszczególne elementy i zaznaczamy wyrazy z trudnością ortograficzną. Zakończenie natomiast wymyślamy sami...

Niektórzy uczniowie postarali się i napisali ciekawe bajki ortograficzne, w których ukryły się wyrazy z trudnością ortograficzną

Rozpoczynamy ćwiczenia , które ułatwią nam zapamiętanie wyrazów z "ż" i "rz". Zaglądamy na stronę projektu, gdzie powstaje zbiór ciekawych zadań interaktywnych


Tworzymy również ortograficzny zwierzyniec:



Już początek listopada, a nam czas szybko płynie... Dzisiaj w klasie dokonaliśmy wreszcie wyboru dwóch najlepszych bajek. Film umieszczony zostanie we wspólnej prezentacji. Ciekawi jesteśmy bajek kolegów z innych szkół. Oto nasze, które trafią do wspólnej galerii:


Nadeszła pora na otwarcie kolejnych zadań. Tym razem ćwiczenia będą dotyczyły pisowni wyrazów z "h" i "ch"
Pierwszy szyfr został odkodowany: "Litera H dobry humor ma" :)

Do rozwiązywania ćwiczeń używamy słowników ortograficznych. 
Tworzymy słowniki

Praca nad tworzeniem słowników trwała długo. Chętni uczniowie utworzyli własne książeczki w nowym programie. Wspólnie wybraliśmy najciekawsze strony, zamieściliśmy w jednym słowniku i powstał ciekawy zbiór wyrazów, których pisownię powinien znać każdy trzecioklasista.


Book titled 'Słownik ortograficznyklasy 3C'   Read this book made on StoryJumper
Uczniowie samodzielnie tworzą ilustracje do zasad ortograficznych. Wykorzystują poznane w ramach projektu programy. Utrwalają w ten sposób swoje wiadomości. Oto przykład Igora:


Chętni uczniowie z naszej klasy doszli do takiej wprawy, ze sami tworzą zadania interaktywne dla swoich kolegów. Sprawdzone przez nauczycielkę trafiły do wspólnego zbioru

Utrwalamy pisownię wyrazów i gramy w gry przygotowane przez partnerów 

ze Słupska i Rostarzewa


Spodobało nam się tworzenie chmur wyrazowych. To dobry sposób na zapamiętanie "trudnych wyrazów".




Bitwa ostateczna rozegrana. Jako klasa, poradziliśmy sobie świetnie. Oto relacja z naszego międzyszkolnego konkursu:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz