Współpracę z partnerami z Malty, Grecji, Rumunii, Turcji oraz z siedmioma zaprzyjaźnionymi szkołami z kraju rozpoczęliśmy na początku października. Tak bowiem rozpoczynają swój rok szkolny koledzy zamieszkujący na Malcie. Mieliśmy więc dużo czasu na przygotowanie prezentacji klasy.
Pierwsze nasze zdanie w projekcie to wspólny udział w Europejskim Tygodniu Kodowania. Do udziału w tym wydarzeniu zaprosiliśmy wszystkich uczniów z tarnobrzeskich szkół. Było nam miło, ponieważ patronatem honorowym naszej imprezy został Prezydent Miasta i lokalne media.
Ze względu na to, że Code Week to inicjatywa, która trwa kilka dni wykorzystujemy to pracujemy nad projektami w Scratch Junior i Scratch.
W ubiegłym tygodniu największą radość sprawiło nam tworzenie awatarów oraz godzina kodu z Minecraft na Code.or. Tworzenie własnego awatara to nie tylko
doskonała zabawa, ale i ćwiczenia w pisaniu zdań o sobie i swoich zainteresowaniach.
Teraz kolej na konkurs "Nasz robot". Ciekawi jesteśmy, który z robotów wygra...
Kolejnego dnia uczniowie wykorzystali grę do zabawy z kodami:
Z zasuszonych liści tworzyliśmy piękne kompozycje. Powstały ciekawe obrazy
Tutaj układamy rytm
Na koniec karnawału tworzymy zakodowane tańce:

Prezentacja Karola Prezentacja Marysi Prezentacja Adriana
Prezentacja Kuby Prezentacja Kajetana Awatar Huberta
Prezentacja Kuby Prezentacja Kajetana Awatar Huberta
Kończymy naszą przygodę z tegorocznym świętowaniem Code Week, ale pozostajemy przy nauce programowania, rozwijania wyobraźni przestrzennej i logicznego myślenia... Oto podsumowanie naszych działań:
Teraz kolej na konkurs "Nasz robot". Ciekawi jesteśmy, który z robotów wygra...
Poznajemy sposób działania długopisów 3D i tworzymy mapę Polski
Tworzymy lampiony
Mali poszukiwacze utworzyli grę. Wykorzystali do tego celu surowce wtórne
Grudzień, to będzie bardzo pracowity miesiąc. Świąteczne przygotowanie zaczynamy od działań z długopisami 3D
Łączenie diod i tworzenie świecących kartek świątecznych to było prawdziwe wyzwanie, które sprawiło dzieciom dużo satysfakcji.
Za chwilę zapiszemy życzenia i wyślemy nasze kartki do partnerskich szkół
Wspólnie z partnerami naszego projektu tworzymy projekty w Scratch oraz uczestniczymy w Hour of Code. Oto relacja z ostatniego wydarzenia, na które zaprosiliśmy kolegów i koleżanki ze szkoły.
Mamy! - czyli to, co trzecioklasiści lubią najbardziej:
Kolejne zajęcia w ramach godziny kodowania:
Dzisiejszy dzień był bardzo miły, ponieważ otrzymaliśmy kilka kartek od naszych partnerskich klas. Zachwyciły nas wszystkie kartki i piękne życzenia. Podziwialiśmy gwiazdkę, którą wykonali uczniowie z Grecji na drukarce 3D
Dzisiaj uczestniczyliśmy w spotkaniu online. Dobrze było się spotkać z kolegami ze szkół w Chełmie i Gnieźnie...
Tutaj układamy rytm
Na koniec karnawału tworzymy zakodowane tańce:
Przed nami Dni Bezpiecznego Internetu. Czynimy już przygotowania. W klasie dzielimy się na grupy, aby wspólnie pracować nad zadaniami partnerskimi.
W tym roku szkolnym przywołujemy z pamięci zasady poznane w projekcie "Sieciaki" oraz rozpoczynamy oglądanie i omawianie filmików z cyklu "Plik i Folder". Tworzymy kolejne zasady związane z e-bezpieczeństwem.
Projekty utworzone przez trzecioklasistów można obserwować w udostępnionym studio Scratch
Kolejny dzień omawiamy zasady korzystania z TIK poza szkołą. Uczniowie wykonują prace plastyczne, które zaprezentują partnerom projektu. Wszyscy jesteśmy ciekawi, czy ilustracje pomogą w odgadnięciu właściwej zasady.
11 lutego uczestniczymy we wspólnym wydarzeniu online z naszymi partnerami. W trakcie spotkania uczniowie wymieniają poznane zasady między sobą. Oto relacja z wydarzenia:
Przygotowujemy walentynkową niespodziankę dla naszych partnerów z Grecji, którzy powiedzieli nam o ciekawym programie https://www.tinkercad.com/. Pracowaliśmy nad stworzeniem projektów, które będą mogli wykorzystać w swojej szkole. Starsi koledzy obiecali wykonać nasze prace używając drukarki 3D. Jesteśmy bardzo ciekawi efektów prac.
Korzystając z wykonanych wcześniej prac plastycznych tworzymy wspólnie z partnerami plakaty związane z bezpieczeństwem w Internecie. program Canva zachwycił trzecioklasistów.
W pracowni komputerowej utworzyliśmy wspólnie kilka plakatów.
Obecnie współtworzymy książeczkę z zasadami . Obserwujemy prace kolegów, tłumaczymy zawarte w nich teksty, dokonujemy remiksów. Do wykonania zadania potrzebujemy dostępu do pracowni komputerowej, więc chwilę to potrwa. Przyjęliśmy zasadę, że każda szkoła umieści 2 reguły, a inni odgadną z rysunków, o jaką zasadę chodzi.
Zainspirowani ciekawymi pracami kolegów ze Słupska, tworzyliśmy dzisiaj boisko - grę z piłkarzykami. Była udana współpraca, wspólne odmierzanie i zabawa. Temat pasuje do naszej jutrzejszej wycieczki na Stadion Narodowy w Warszawie:)
Udało nam się skończyć naszą klasową książeczkę. Wspólne wybory były ciekawym doświadczeniem dla uczniów
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz