eTWINNING


Asy z "c" klasy uczestniczą w krajowych
i międzynarodowych projektach e Twinning:

Nasze projekty w roku szkolnym 2019/2020

Znajdźmy wspólny język... ojczysty

      Projekt krajowy, związany z obchodami Międzynarodowego Dnia Języka realizować będziemy wspólnie z kilkunastoma szkołami w całej Polsce. Będzie polegał na wykonywaniu ciekawych zadań, dzięki którym uczniowie zdobędą wiedzę na temat bogactwa, różnorodności i piękna języka ojczystego. Celem projektu jest wzbogacenie czynnego słownictwa dzieci, doskonalenie umiejętności w zakresie komunikowania się i współpracy w grupie. Uczniowie będą rozwijali umiejętność pisania, czytania ze zrozumieniem i korzystania z nowych technologii. Certyfikat projektu i Strona projektu

Little Seekers

      Projekt międzynarodowy, który ma na celu zaangażowanie wszystkich uczestników do podjęcia działań w dziedzinie STEM. Podczas zajęć dzieci zdobędą wiedzę i doświadczenie matematyczne w ciekawy sposób. Będą wykonywać obliczenia, tworzyć proste konstrukcje i budować modele. Wykorzystają narzędzia do nauki programowania. Działania STEM będą prowadzone na różnych przedmiotach szkolnych. Wszyscy uczestnicy wezmą udział w obchodach Tygodnia Kodeksu i Dni Bezpiecznego Internetu. Realizacja projektu przewidziana jest od października i potrwa do końca roku szkolnego. Współpracę partnerów można będzie śledzić  tu Nasi partnerzy

ORTOGRAFICZNA WYPRAWA

          Projekt skierowany jest do uczniów klas trzecich szkoły podstawowej. Realizacja projektu przewidziana jest na trzy miesiące : wrzesień, październik, listopad. Głównym jego założeniem jest podniesienie sprawności ortograficznej uczniów oraz wytworzenie motywacji do nauki ortografii. Projekt jest zgodny z podstawą programową dla I etapu edukacyjnego. W trakcie realizacji projektu uczniowie przeniosą się do bajkowej krainy, w której rządzi królowa Ortografia. Na Krainę Ortografii podstępnie napada Zgrzyt Ortograf wraz z armią byków ortograficznych. Z Komnaty Tajemnic wykradają kufry z tajemnicami królowej i ukrywają je w różnych miejscach owej krainy. Królowa wzywa na pomoc uczniów. Ich zadaniem jest odnaleźć kufry oraz zaszyfrowane do nich klucze, odczytać tajemnice i stanąć do walki z armią Zgrzyta Ortografa poprzez wykonywanie różnorodnych zadań. Zadania będą wymagały aktywności uczniów ze wszystkich obszarów edukacji. Uczniowie będą pisali, wypowiadali się, tworzyli opowieści, wypowiedzi pisemne, liczyli, rozwiązywali zagadki i zadania tekstowe. Będą również kodowali, rysowali, śpiewali, a także grali w gry interaktywne i towarzyskie.Będą pracować w zespołach klasowych oraz międzyszkolnych wykonując zadania zaprojektowane przez nauczycieli oraz siebie. Poznają nowe narzędzia TIK. W trakcie pracy nad projektem zostawiamy margines zadań związanych z pomysłami oraz zainteresowaniami uczniów. Postępy naszych prac będzie można śledzić na platformie
Zagrajmy w kropki, czyli Dot Day 2019


Projekt przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży w wieku 4-18 lat. Jego głównym celem jest pokazanie, że nauka, zabawa i rozwijanie swoich talentów idą ze sobą w parze. Stworzymy zbiór scenariuszy gier przeznaczonych dla uczniów w różnym wieku, w których królować będą zadania z kropką. Razem z partnerami z ponad 300 szkół w Polsce, w dniach 12-19 września będziemy świętować Dzień Kropki. Będziemy przypominać sobie w klasie, że każdy jest twórczy, jesteśmy silni w grupie, ale też wierzymy we własne możliwości. Nowe technologie nie są nam obce, ale potrafimy też działać w oparciu o tradycyjne formy i metody pracy. Postępy naszych prac będzie można śledzić na platformie Twin Space tutaj


Cultural STEM

Metodologia STEM stosuje naukę rozszerzającą odkrycie, w której uczeń współtworzy i współpracuje ze swoimi kolegami z klasy, aby zapewnić rozwiązania problemów edukacyjnych związanych z codziennym życiem. W ten sposób eksploracja, inspiracja, eksperymenty i tworzenie odbywają się w procesie rozwiązywania problemów, a cztery filary STEM, nauki, technologii, inżynierii i matematyki są wykorzystywane, podkreślając związek nauki ze sobą i podchodząc do problemu całościowo. Ten projekt będzie próbował zaangażować studentów w metodologię STEM i kontakt z kulturą krajów europejskich.
Działania partnerskich szkół można obserwować tutaj: Strona projektu

Rob & Me

Kilka szkół przedszkolnych i podstawowych w Europie (Polska, Austria, Grecja, Hiszpania, Litwa, Włochy, Portugalia, Szwecja i Turcja) zainteresowanych wykorzystaniem robotów jako narzędzia edukacyjnego postanawia współpracować w Rob & Me, aby uczyć się razem i wspierać w dostępie do technologii. Uczestniczący w projekcie nauczyciele będą poszerzali swoją wiedzę, aby wdrażać nowe technologie na swoich przedmiotach. Postaramy się rozwijać zainteresowania uczniów nauką programowania już od najmłodszych lat.
Działania partnerskie można obserwować na upublicznionej stronie projektu Tutaj


Nasze projekty w roku szkolnym 2018/2019

Jajko z niespodzianką


W marcu rozpoczynamy projekt krajowy, do którego przystąpiło wspólnie z uczniami 24 polskich nauczycieli. Działania partnerskie będą dotyczyły realizacji zadań, związanych z obchodami świąt wielkanocnych. Do projektu przyłączyli się uczniowie i nauczyciele z naszej szkoły oraz dwóch z Tarnobrzega: SP 3 i SP 10. Tutaj można śledzić realizację wspólnych zadań: https://twinspace.etwinning.net/82447/home 

Matematik her yerde

W trakcie roku szkolnego uczniowie będą wykonywać różnorodne zadania matematyczne. Zrozumieją, że wiadomości i umiejętności matematyczne, logicznego myślenia potrzebne są w wielu aspektach codziennego życia. Projekt międzynarodowy zrealizujemy z partnerami z Turcji i Włoch oraz z zaprzyjaźnioną szkołą ze Słupska. Strona domowa projektu

The seven wonders of my city 

Dzięki udziałowi w projekcie drugoklasiści zgromadzą informacje na temat swojego miasta. Poznają nazwy ulic, zabytki, zdobędą wiadomości o znanych mieszkańcach Tarnobrzega. Będą przygotowywali prezentację dla partnerów projektu i uczestniczyli we wspólnych działaniach. Zdobędą również wiadomości na temat innych miast. Będą porównywać tradycje i zwyczaje w innych miastach i krajach. Naszymi partnerami w projekcie są szkoły z Rzeszowa, Krakowa, Warszawy, Słupska oraz z Francji, Hiszpanii, Portugalii i Turcji.Nasze partnerskie działania udostępniamy na oficjalnej stronie projektu...
To międzynarodowy projekt, który będziemy realizować w trakcie całego roku szkolnego. Dzięki udziałowi w zaplanowanych działaniach uczniowie w ciekawy sposób będą rozwijać swoje zainteresowania czytelnicze oraz umiejętności programowania. Dzieci poszerzą swoje kompetencje społeczne i językowe, wyobraźnię plastyczną i kreatywność. Naszymi partnerami w realizacji zadań będą uczniowie ze szkół w Grecji, Włoszech, Hiszpanii, Słowacji, Turcji oraz z Krakowa i Gniezna. 
Współpracę partnerską można śledzić tu:

WŁADCY POLSKI
Projekt krajowy „Władcy Polski” stworzony został dla uczniów klas II i III szkoły podstawowej. Trwać będzie od września do końca listopada 2018 r. Głównym jego celem jest zainteresowanie uczniów historią własnego kraju. Poprzez różnorodność aktywności i zadań uczniowie będą zdobywać wiedzę o wybranych władcach Polski oraz ważnych wydarzeniach historycznych. Będą pracować w zespołach klasowych oraz międzyszkolnych wykonując zadania zaprojektowane przez nauczycieli oraz siebie. Poznają nowe narzędzia TIK. Naszymi partnerami w projekcie są szkoły z 20 polskich miast, m.in. z Gdyni, Słupska, Warszawy, Krakowa, Poznania, Piotrkowa Trybunalskiego. Tematyka projektu jest zgodna z podstawą programową i świetnie wpisuje się w obchody jubileuszu 100 - lecia odzyskania przez Polskę niepodległości.
Działania projektowe można obserwować tutaj.

Edcoded for fun - zakodowani na zabawę
Europe Code Week to inicjatywa, która angażuje dzieci i młodzież w kodowanie, aby mogły się z nim bawić. W ramach międzynarodowego projektu, dzieci zdobędą umiejętności cyfrowe w zabawny sposób. Zadania opracowane we współpracy z partnerami pomogą nam zrozumieć, jak możemy wykorzystywać nasze własne pomysły w pracy i w zabawie. Naszymi partnerami będą uczniowie w wieku 6-9 lat. W ramach podjętych działań projektowych drugoklasiści zaprezentują rówieśnikom oraz wszystkim zainteresowanym programowaniem swoje umiejętności związane z nauką programowania.


Dot Day, czyli Kropka 2018
Do krajowego projektu przystępujemy drugi raz. Projekt przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży, uczniów przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Jego głównym celem jest pokazanie, że każdy człowiek potrafi być kreatywny, a zwykła kropka może sprawić, iż odkryje w sobie niezwykłe pokłady twórczej inwencji. W czasie kilku dni realizacji zadań projektowych spróbujemy zorganizować .szkolne święto kreatywności. Działania partnerskie udostępniamy tutaj: https://twinspace.etwinning.net/69043/home



Nasze projekty w roku szkolnym 2017/2018

Od kreski do programu
W trakcie 10 miesięcy uczniowie zdobywali wiedzę i umiejętności związane z nauką programowania, nawiązywali znajomości oraz współpracę z rówieśnikami partnerskich szkół. Uczestniczyliw wydarzeniach, atrakcyjnych, ciekawych zajęciach edukacyjnych oraz reprezentowali naszą szkołę i miasto Tarnobrzeg na Kongresie edukacyjnym: IT i szachy w Rzeszowie. Zdobytą wiedzę i doświadczenia na pewno wykorzystają w przyszłości. Efektem międzynarodowej współpracy są opracowane przez nauczycieli materiały i zbiory przykładowych zadań do nauki programowania.
Nature
Pierwszoklasiści  wykonywali oraz prezentowali zadania ustalone z partnerami projektu z Włoch, Słowacji i Czech. Efektami swoich prac chwalili się zebranym rodzicom w trakcie spotkań klasowych z rodzicami. Udział w projekcie był dla wszystkich uczestników cennym doświadczeniem, okazją do wymiany doświadczeń, poznania nowych metod, narzędzi  i sposobów realizacji treści programowych w nauczaniu. Zadania podejmowane w ramach współpracy zachęcały dzieci do poznawania i ochrony naturalnego środowiska. Partnerzy projektu wspólnie komunikowali się oraz prezentowali prace plastyczne z wykorzystaniem materiałów przyrodniczych.
Odkryj moją szkołę, mój kraj, moje codzienne życie przez wymianę
Projekt międzynarodowy, w którym uczestniczyli razem z nami uczniowie z Francji, Grecji, Hiszpanii i Turcji. W ramach podejmowanych zadań dzieci poznawały codzienne życie, tradycje i zwyczaje partnerów projektu, wymieniały się z rówieśnikami swoimi doświadczeniami, poznawały nowe pojęcia, narzędzia TIK oraz wzbogacały kompetencje poznawcze i językowe. 
Kto Ty jesteś?
To dwumiesięczny projekt krajowy. Naszymi partnerami byli uczniowie z krakowskich szkół. Działania podejmowane w projekcie dotyczyły wychowania do wartości, rozwijania kompetencji informatycznych, komunikacji i współpracy. 
Excellent student coding
To trwający 3 miesiące projekt międzynarodowy. Naszymi partnerami byli uczniowie z Warszawy, Krakowa i Grecji. W ramach wspólnych działań dzieci poznały zasady obowiązujące w szkole i  ustalały klasowe kodeksy. Uczyły się tworzenia piktogramów, a swoje reguły prezentowały w formie labiryntu.



Na zdjęciu spotkanie online z naszymi rówieśnikami z projektu. Fajnie jest zobaczyć i usłyszeć kolegów :)

Brak komentarzy: