PROGRAMOWANIE W RUCHU

Ortografia z Blue Botem


TANIEC KODOWANIEC


PROGRAMOWANIE Z KRABEM I BLUE BOTEM


NAUKA KODOWANIA W CZASIE ZAJĘĆ W-F







NAUKA PROGRAMOWANIA Z KRABEM

Duża mata podłogowa, świetne karty do budowania labiryntów, tras z pułapkami i zabawa gotowa. Ukrywamy obrazki pod kolorowymi kamieniami, układamy kody strzałkowe, a inni je odczytują. Ciekawa lekcja przyrody ze zwiastunami wiosny w tle.





Naukę programowania z powodzeniem możemy zacząć wprowadzać już w przedszkolu. Bogate i przemyślane karty pracy, scenariusze zajęć dla wychowawcy oraz pomoce opracowane przez EiSystem stanowią intuicyjną pomoc dla nauczyciela. Dzieci uczą się rozróniać kierunki, rozwijają wyobraźnię przestrzenną, układają i odczytują proste kody, a w późniejszych zadaniach mogą rozwijać swoją kreatywność i samodzielnie układać zadania dla rówieśników. To wszystko sprawia, że "Programowanie z Krabem" staje się ulubioną i cenną formą zajęć.


SZACHY JAPOŃSKIE
"ZŁAPMY LWA"


W  trakcie szkolenia  wspólnie z nauczycielkami  trzech tarnobrzeskich szkół poznawałam grę  „Złapmy Lwa”. Już na wstępie pozytywnie zaskoczyła mnie wielkość maty używanej w szachach japońskich.  Plansza jest odpowiednio duża i sprawia, że grający uczestnicy pozostają  w większości czasu  w ruchu.  Poduszki – pionki z wydrukowanym obrazkiem zwierzątka posiadają dodatkowy nadruk kolorowych kropek, które podpowiadają graczowi, w jaki sposób może się poruszać.To sprawia, że od samego początku  gra w szachy japońskie staje się jasna, intuicyjna i zrozumiała.  Prosty wygląd pomocy powoduje, że uczestnicy bez obaw podejmują zabawę, a czytelne reguły wyznaczają również sposób okazywania szacunku graczowi z drugiego obozu. Chęć pokonania przeciwnika wymaga od uczestnika koncentracji uwagi, spostrzegawczości, przewidywania oraz planowania działań.  To wszystko pozwala stwierdzić, że szachy japońskie „Złapmy Lwa” stanowią  doskonałą pomoc dydaktyczną w edukacji wczesnoszkolnej, która w przyjazny sposób pomoże rozwijać u dzieci myślenie komputacyjne,  umiejętności programistyczne oraz społeczne. 

3 komentarze:

  1. Uczmy dzieci programowania. Najmłodsi wzrastają z technologią, więc warto, aby wiedziały, iż to one są twórcami i panują nad maszynami - a nie na odwrót. Nowe technologie to świetny sposób na spędzenie czasu, o ile wie się, jak ich prawidłowo używać, aby jednocześnie bawiły i uczyły, tak jak robotyka czy zajęcia z programowania dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko się zgadza. Pytanie komu się chce podjąć wyzwanie łączenia programowania z poszczególnymi edukacjami?

      Usuń