Ortografia z Blue Botem
TANIEC KODOWANIEC
PROGRAMOWANIE Z KRABEM I BLUE BOTEM
NAUKA KODOWANIA W CZASIE ZAJĘĆ W-F
NAUKA PROGRAMOWANIA Z KRABEM
Duża mata podłogowa, świetne karty do budowania labiryntów, tras z pułapkami i zabawa gotowa. Ukrywamy obrazki pod kolorowymi kamieniami, układamy kody strzałkowe, a inni je odczytują. Ciekawa lekcja przyrody ze zwiastunami wiosny w tle.
Naukę programowania z powodzeniem możemy zacząć wprowadzać już w przedszkolu. Bogate i przemyślane karty pracy, scenariusze zajęć dla wychowawcy oraz pomoce opracowane przez EiSystem stanowią intuicyjną pomoc dla nauczyciela. Dzieci uczą się rozróniać kierunki, rozwijają wyobraźnię przestrzenną, układają i odczytują proste kody, a w późniejszych zadaniach mogą rozwijać swoją kreatywność i samodzielnie układać zadania dla rówieśników. To wszystko sprawia, że "Programowanie z Krabem" staje się ulubioną i cenną formą zajęć.
SZACHY JAPOŃSKIE
"ZŁAPMY LWA"
W trakcie szkolenia wspólnie z nauczycielkami trzech tarnobrzeskich szkół poznawałam grę „Złapmy Lwa”. Już na wstępie pozytywnie zaskoczyła mnie wielkość maty używanej w szachach japońskich. Plansza jest odpowiednio duża i sprawia, że grający uczestnicy pozostają w większości czasu w ruchu. Poduszki – pionki z wydrukowanym obrazkiem zwierzątka posiadają dodatkowy nadruk kolorowych kropek, które podpowiadają graczowi, w jaki sposób może się poruszać.To sprawia, że od samego początku gra w szachy japońskie staje się jasna, intuicyjna i zrozumiała. Prosty wygląd pomocy powoduje, że uczestnicy bez obaw podejmują zabawę, a czytelne reguły wyznaczają również sposób okazywania szacunku graczowi z drugiego obozu. Chęć pokonania przeciwnika wymaga od uczestnika koncentracji uwagi, spostrzegawczości, przewidywania oraz planowania działań. To wszystko pozwala stwierdzić, że szachy japońskie „Złapmy Lwa” stanowią doskonałą pomoc dydaktyczną w edukacji wczesnoszkolnej, która w przyjazny sposób pomoże rozwijać u dzieci myślenie komputacyjne, umiejętności programistyczne oraz społeczne.
Uczmy dzieci programowania. Najmłodsi wzrastają z technologią, więc warto, aby wiedziały, iż to one są twórcami i panują nad maszynami - a nie na odwrót. Nowe technologie to świetny sposób na spędzenie czasu, o ile wie się, jak ich prawidłowo używać, aby jednocześnie bawiły i uczyły, tak jak robotyka czy zajęcia z programowania dla dzieci.
OdpowiedzUsuńWszystko się zgadza. Pytanie komu się chce podjąć wyzwanie łączenia programowania z poszczególnymi edukacjami?
Usuńwierzę ;)
OdpowiedzUsuń