piątek, 4 stycznia 2019

Matematyczne zabawy

Nowy rok rozpoczęliśmy w naszej klasie bardzo miło. W pierwszym tygodniu nauki wspólnie z uczniami oglądaliśmy świąteczne kartki i odczytywaliśmy życzenia otrzymane od partnerskich klas, z którymi uczestniczymy w projektach eTwinning. Oczywiście nie zabrakło niespodzianek, bo jedne z życzeń były zakodowane, a takie łamigłówki bardzo lubią moi uczniowie.
Początek roku kalendarzowego to okazja do utrwalenia nazw miesięcy, a my wykorzystaliśmy do tego celu ozoboty. Uczniowie pracowali w wybranych przez siebie grupach. Jedni układali trasę dla robota z puzzli, inni rysowali je, używając kolorowych kodów. Trudność polegała na tym, że ozobot miał pokonać wyznaczoną trasę zgodnie z właściwą kolejnością występujących po sobie miesięcy. Sposób wykonania zadania zależał od pomysłowości dzieci, ale efekt (ozobot musiał zatrzymać się przy "grudniu") uzależniony był od właściwego zaplanowania i prawidłowego ułożenia lub narysowania kodów. Oczywiście zadanie zostało wykonane. Była radość i duża satysfakcja.

     




Wykonywaliśmy również zadania zaproponowane przez naszych partnerów z projektu  "Matematik her yerde". Tym razem ćwiczenia dotyczyły wykorzystania wiedzy w praktyce. Drugoklasiści z zapałem porównywali wagę przedmiotów i dokonywali obliczeń, wskazując najlżejszy i najcięższy piórnik. Okazało się, że ten drugi może ważyć nawet pół kilograma...

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz