poniedziałek, 4 marca 2019

Nauka programowania

Pierwszy tydzień po feriach był dla uczniów klasy drugiej bardzo bogaty w różne wydarzenia. Zacznę od tego, że już pierwszego dnia czekała na dzieci niespodzianka - szachy japońskie "Złapmy Lwa" od Wydawnictwa Ei System. Zainteresowanie nową pomocą do nauki logicznego myślenia było ogromne. Bogata i kolorowa obudowa dydaktyczna otrzymanych materiałów wywołała oczekiwaną aktywność i zmotywowała nas do wykonywania pierwszych zadań. Uczniowie poznawali reguły i zasady gry, bawili się wspólnie, wykorzystując maty, poduszki (pionki), ćwiczenia na tablicy interaktywnej oraz zestawy do gier planszowych.


We wtorek uczestniczyliśmy w zajęciach online z przedstawicielem programu PixBlocks. Poznawaliśmy nową aplikację, która łączy programowanie wizualne z programowaniem tekstowym. Program jest zgodny z nową podstawą programową oraz wytycznymi MEN. Został stworzony przez specjalistów z UAM w Poznaniu. Zajęcia były atrakcyjne dla dzieci, a rozmowa z prowadzącym szkolenie bardzo interesująca i miła.



2 komentarze: